COMUNICAT | Per la suspensió de la compra de pistoles Taser al cos de la Guàrdia Urbana de Barcelona

Demanem a l’Ajuntament de Barcelona suspendre la compra de pistoles Taser

DESCARREGA EL COMUNICAT, AQUÍ.

Les entitats i col·lectius sota signants expressen el seu rebuig a la decisió de l’Ajuntament de Barcelona de tirar endavant la compra de 22 Dispositius Conductors d’Energia (DCE), també coneguts com a pistoles Taser. Aquestes armes, que poden provocar un efecte paralitzant mitjançant una descàrrega elèctrica, presenten un risc potencialment letal, amb diversos estudis que en documenten els efectes greus sobre la salut de les persones.

El comunicat denuncia la manca d’un debat públic transparent i la inexistència d’un estudi independent que justifiqui la necessitat d’introduir aquestes armes en el cos de la Guàrdia Urbana. Les entitats reclamen la suspensió immediata de la compra, així com l’obertura d’un procés participatiu que garanteixi una avaluació tècnica rigorosa i respectuosa amb els drets humans i la salut pública.