Tercera edició de l’IrídiaFest que es durà a terme el dijous 13 i divendres 14 a la sala Paral·lel 62. El festival que neix amb la intenció d’impulsar la cultura dels drets humans en contraposició a la cultura de l’odi. Sota el lema “Fem que passi”, volem trobar-nos amb la voluntat crear espais de vinculació, comunitat i celebració. La reflexió, la paraula, la música i el ritme seran les protagonistes a través de programacions locals i internacionals.
L’IrídiaFest aposta per la cultura com a eina fonamental en la defensa dels drets humans, entenent-la no només com una expressió artística, sinó com un motor de canvi social i històric. En aquest context, reivindiquem el paper transformador de l’art i el seu poder per articular idees que impulsen el canvi.
Un festival creat i desenvolupat amb la complicitat de projectes culturals cooperatius i amb el suport de Say it Loud.
Dijous 13 de febrer donem el tret de sortida al festival amb una edició especial en directe del pòdcast Ciberlocutorio, presentat per Andrea Gumes i Anna Pacheco. Amb set temporades a l’esquena, aquest espai s’ha consolidat com un referent en l’àmbit de la cultura i la reflexió.
Divendres 14 us presentem quatre bandes locals, estatals i internacionals:
Branko, fundador de Buraka Som Sistema i productor d’artistes com M.I.A., presentarà el seu nou espectacle, recentment estrenat a l’última edició del festival Sónar de Lisboa.
Ortiga, artista gallec, revisita el concepte tradicional de revetlla i el porta a l’actualitat, fusionant ritmes festius amb una energia renovada.
Las Bajas Pasiones, un projecte amb sonoritats que caminen des de les melodies pop fins al rap més cru i les lletres més compromeses, tot això amanit amb una bona ració de sintetitzadors i teclats. Una catarsi alliberadora i hedonista, però alhora reivindicativa.
Remei de Ca la Fresca, una de les bandes més inquietes i inclassificables del nostre panorama musical, armats amb unes castanyoles i unes fustes de planxar. A l’IrídiaFest presentaran el seu segon disc, “L’ham de la pregunta” (2024).